Choď na obsah Choď na menu
 


Viskupic

3. 2. 2019
zdroj: https://zemavek.sk/viskupic-cenzurou-zemvek-likvidoval-slobodu-slova-v-trnavskom-kraji/?fbclid=IwAR3hRVoxt1runsl5wpRZK7_ipMsC4Vk1BM9L8HYNfvJpMeGaP-BKIzTtfXg

Viskupič cenzúrou Zem&Vek likvidoval slobodu slova v Trnavskom kraji

Ako sme už písali vo včerajšom článku o rodinkárstve Igora Matoviča (https://zemavek.sk/olano-ako-rodinny-biznis/), na čele Trnavského samosprávneho kraja (TTSK) stojí Matovičov bratranec Jozef Viskupič. Pozíciu predsedu kraja zneužil na opatrenie, ktoré sa dá vnímať aj ako obmedzenie slobody tlače, slobody prejavu a mnohí ho môžu vnímať aj ako nekalý konkurenčný krok. Knižniciam TTSK v roku 2018 zakázal kupovať Zem&Vek. Pritom Plus 7 dní v roku 2016 písal o tom, že Viskupič je liberálnejší ako Matovič a že spoločne podnikali práve v oblasti vydávania periodík. Ako by sa Viskupičovi páčilo, keby domovník v nejakom vchode v Trnave zakázal kolportérom vhadzovať do schránok Trnavsko? Len z toho dôvodu, že by Trnavsko niekto označil za konšpiračnú propagandu. A len preto, že domovník by osobne rád čítal iné periodiká. Schvaľoval by Viskupič takýto direktívny krok?

18. 12. 2018 podala Asociácia nezávislých médií na Jozefa Viskupiča trestné oznámenie, ktoré, žiaľ, neviedlo k žiadnemu vyšetrovaniu (na rozdiel od vykoštruovaného spolitizovaného podania na T. E. Rostasa).

Týmto podaním oznamujeme skutočnosti preukazujúce porušovanie článku 26 Ústavy Slovenskej republiky, a ktoré zároveň nasvedčujú, že bol spáchaný trestný čin zneužívania právomocí verejného činiteľa. Tohto trestného činu sa dopustil Mgr. Jozef Viskupič, predseda Trnavského samosprávneho kraja,“ uvádza sa v trestnom oznámení. Asociácia poukázala na Viskupičovo vyhlásenie, ktoré publikoval portál webnoviny 4. 12. 2018 s odkazom na agentúru SITA.

Vychádzajúc z nasledovného publikovaného znenia došlo k obmedzovaniu základných ľudských práv a slobôd zakotvených v Ústave SR a v Európskom dohovore o základných ľudských právach a slobodách.

Rozhodli sme o zrušení predplatného konšpiračného a propagandistického časopisu Zem a vek v knižniciach v zriaďovateľskej pôsobnosti kraja,“ informoval Jozef Viskupič pri hodnotení prvého roka vo funkcii.

Zrušenie možnosti verejnej inštitúcie, platenej z daní občanov SR – teda možnosť predplácať si časopis ako periodikum riadne registrované Ministerstvom kultúry SR, je jednoznačná cenzúra a zásah do základných práv a slobôd a v zmysle Ústavy SR. Z tohto dôvodu možno pokladať kroky Jozefa Viskupiča aj ako zneužitie právomocí verejného činiteľa.

Asociácia nezávislých médií požiadala ešte pred podaním trestného oznámenia o stanovisko vsudcu Najvyššieho súdu SR a bývalého ministra spravodlivosti, Štefana Harabina. Ten uviedol: „Nie je možné, aby predstaviteľ samosprávneho orgánu nariaďoval cenzurovať ktorýkoľvek časopis, pretože je to v ostrom protiklade s článkom 26 Ústavy SR o slobode slova a prejavu, ale aj s článkom 10 Európskeho dohovoru o základných ľudských právach a slobodách. Mgr. Jozef Viskupič pácha trestnú činnosť, pretože samosprávny orgán nemá právo nariaďovať verejnej inštitúcii, akou je knižnica, čo sa v nej môže čítať, a čo sa čítať nesmie.“

 

 

 

1661222_10151962754211616_805774248_n.jpgviskupic-droba.jpg

viskupic-poliacik-dostal.jpg

kiska-viskupic.jpg

 

 

 

viskupic-k-9.5..jpg

 

 

 

 

viskupic.jpg