Rok 2019. V Senici sa diskutovalo o navrhovaných zmenách v parkovacej politike.
S takýmito parkovacími miestami treba urobiť poriadok!!!!!!!!!!!!!!!!
V hre je niekoľko návrhov. Napríklad zrušenie trvalých parkovacích miest, alebo rapídne zvýšenie poplatku za trvalé parkovacie miesto.
Opäť tie isté rečičky ako z roku 2011. Že vedeniu mesta ide o zlepšenie parkovacej situácie v meste Senica a podobne. Ja osobne to vidím ako zásterku na ďalšie vycuciavanie eur z peňaženiek obyvateľov mesta a možnosť naplniť mestskú pokladňu.
Tak ma napadá zopár otázok.
Podľa môjho odhadu mesto vyberie ročne minimálne 150 000 až 200 000 eur za parkovanie. Poplatky sa vyberajú už viac ako 8 rokov. Kde je poznať na parkovacích miestach tých viac ako 1 000 000 eur ? Veď hlavne preto spoplatnili parkovanie v meste. Aby sa budovali nové parkoviská.
Koľko stojí mesto vybudovanie jedného parkovacieho miesta? Lebo z tých státisícov, ktoré z nás vytiahli by sme mohli parkovať jedným autom na dvoch miestach. :) Material 300e + práca...
Koľko stála štúdia, akosi mesto v diskusii nezverejňuje. Bola tak drahá? Musela. Veď informácie o počte garáži, aké je percento vyhradených miest ... prísť s riešením rapídneho zdraženia alebo úplného zrušenia parkovacích miest, to by na MsÚ nedokázali. Alebo treba niekoho, na koho bude fajn ukazovať, že „To oni navrhli, my nie!“.
Vedenie mesta v súvislosti s vybranými poplatkami poukazuje na investície do chodníkov, prechodov atď. Ja si však myslím, že ak obhajujú zvyšovanie poplatku za parkovanie nedostatkom parkovacích miest, tak vybrané peniaze majú ísť na parkovaciu politiku a nie nahrádzať chýbajúce prostriedny mesta na čokoľvek iné. Prečo by do rozpočtu mesta mali takýmito nehoráznymi sumami (250e) prispievať len vodiči bývajúci na sídliskách? Majiteľ auta bývajúci v rodinnom dome parkuje pred domom či v garáži zadarmo a platiči parkovného sa mu ešte zložia na nový chodník pred domom.
Vidím to tak, že bez peňazí za platené parkovanie už mesto nedokáže fungovať a nato aby niečo nové vybudovali musia vybrať ešte ešte viac. Takže rapídne zdraženie poplatkov.
Výrazným zdražením vyhradených miest docieliť aby sa ho „dobrovoľne“ vzdali tí čo ho nepotrebujú? Haló! Ste pri vedomí? Vzdajú sa ho tí, čo na to nebudú mať a niekto čo to miesto vyslovene nepotrebuje ale má moc lóve, ten si ho zaplatí aj tak. A že dobrovoľne. To ako keď sa dieťa pýta matky. „Mama, ani tento rok nepujdzeme na dovolenku?“ A mama odpovie. „ Ta ne, dobrovoľne nepujdzeme, bo na to nebuzdeme mať. Bo v roboce makan ako šrúb na majitela ale plat mizerny. “
Platené parkovacie miesta sú skutočne aj v iných mestách. Len som si nie istý či sú tam platené aj na sídliskách … alebo len v centrách,... Lebo mi je dívné, že podľa mapy parkovania v Trenčíne je sídlisko bez poplatkov za parkovanie.
Mesto píše, ze v Bratislave, Košiciach … sa čiastky za parkovanie pohybujú aj v tisícoch. No, tak buďme šťastní že u nás len 250, ďakujeme moc. Ale porovnávajte porovnateľné. Košice a Senicu? :) Aj finančné možnosti obyvateľov Senice sú iné ako v Bratislave.
Píšu že 1000e je pre podnikateľa živnostníka v Senici vééééľmi veľa, ani by to neprežil :) Ale pre človeka z 500e platom je to fajn. Žijete vôbec v Senici?
Ak by sa mali rušiť vyhradené miesta, nebolo by správne zrušiť aj vyhradené parkovacie miesta podnikateľov, bánk atď. ktoré slúžia iba im a nie verejnosti?
Nemalo by mesto žiadať od investorov pri budovaní nových polyfunkčných domov a podobne, aby automaticky vybudovali aj parkoviská pre verejnosť? Nie len pre vlastníka budovy? Kde majú zaparkovať návštevníci jeho polyfunkčného domu, prevádzky …?
Nemala by sa táto téma o zdražení vyhradených parkovacích miest nechať tak na mesiac pred voľbami do MsZ?
To sme to dopracovali od toho 89teho, keď vlastniť auto sa opäť stáva byť prepych.
PARKOVANIE
Z dôvodu potreby riešenia nepriaznivej situácie v oblasti parkovania vozidiel v meste si dala samospráva vypracovať odborníkmi zo Žilinskej univerzity Podklady pre riešenie parkovania v meste Senica. Závery z dopravnej štúdie niekoľkokrát prerokovávalo vedenie mesta s poslancami mestského zastupiteľstva a v pondelok 25. novembra sa uskutočnilo aj informačné stretnutie primátora mesta s občanmi.
Záver z tejto štúdie je zrejmý. V Senici je vysoký počet vyhradených parkovacích miest na trvalé parkovanie. Ak by v meste Senica nebol tak vysoký počet trvalo vyhradených parkovacích miest, mohli by byť parkovacie miesta využívané efektívne a v blízkosti svojho domu bude môcť zaparkovať viac ľudí.
Mesto Senica zvažuje niekoľko variant riešenia parkovacej politiky. Možností riešenia je niekoľko, mesto musí prihliadať a rešpektovať na stanovisko Dopravného inšpektorátu v Senici, ktorý vysoký počet parkovísk na trvalé parkovanie dlhodobo kritizuje.
Jednou z možností, ktorú prioritne navrhuje Žilinská univerzita, je úplné zrušenie trvalo vyhradených parkovacích miest. Tieto by sa zmenili na dočasné parkovanie a občania by mohli na nich parkovať na základe parkovacích kariet. Tie by boli cenovo rozlíšené podľa toho, či pôjde o prvé, druhé, prípadne ďalšie vozidlo v domácnosti a zároveň, či má užívateľ parkovacieho miesta v Senici trvalý pobyt. Mesto Senica by do tohto variantu vstúpilo napriek tomu, že by na parkovnom vybralo o 80 tisíc eur ročne menej.
Ďalšou z možných variantov je zvýšenie dane za trvalo vyhradené parkovacie miesta. Cieľom tohto zámeru nie je bezohľadné naplnenie mestskej kasy, ako by možno tvrdili kritici, ale snaha demotivovať tých ľudí, ktorí trvalé parkovanie „nepotrebujú“, ako aj zníženie počtu viacerých platených trvalých parkovísk v jednej domácnosti. Predpokladá sa, že trvalo vyhradené parkovacie miesto si ponechá len človek, ktorý ho nevyhnutne potrebuje. Vo veľa prípadoch ľudia vlastnia garáž a majú zaplatené aj parkovisko pre prípad, že príde návšteva. Veľa ľudí s parkoviskom na trvalé parkovanie obchoduje. Zároveň, keď sa človek presťahuje, nemá šancu sa do systému trvalého parkovania dostať. Tieto a ďalšie prípady sa snaží mesto Senica zmenou parkovacej politiky eliminovať.
Mať trvalo vyznačené parkovacie miesto by mal byť nadštandard, keďže ide o „privlastnenie“ si verejného priestranstva a za ten si ľudia budú musieť priplatiť. V Senici je cena za užívanie verejného priestranstva vo veľkosti parkovacieho miesta za 27 centov na deň, čo je 8 eur mesačne. V Trenčíne je sadzba dane za trvalé parkovanie vozidiel 2 053 €/rok, v Košiciach 730 €/rok a v niektorých častiach Bratislavy je daň až vo výške 1 500 €/rok.
V zaplnenej zasadačke počas stretnutia primátora s občanmi padlo viacero pripomienok a návrhov. Posledné slovo padne na rokovaní zastupiteľstva, na ktorom sa rozhodne ako a či sa parkovacia politika v meste Senica zmení.
zdroj: http://www.nazahori.sk/index.php/senica/item/2900-senica-zmeni-parkovaciu-politiku-ma-zlepsit-moznost-parkovania
Senica zmení parkovaciu politiku, má zlepšiť možnosť parkovania
Mesto Senica na základe podkladov pre riešenie parkovania, ktoré vyhotovili odborníci zo Žilinskej univerzity, zverejní Všeobecné záväzné nariadenie, ktoré upraví parkovaciu politiku v meste.
Záver z tejto štúdie je zrejmý. V Senici je vysoký počet vyhradených parkovacích miest na trvalé parkovanie. „Ak by v meste Senica nebol tak vysoký počet trvalo vyhradených parkovacích miest, mohli by byť parkovacie miesta využívané efektívne a v blízkosti svojho domu bude môcť zaparkovať viac ľudí,“ uviedol na stretnutí s občanmi mesta primátor Senice Martin Džačovský.
Podklady definovali niekoľko možností. Napriek tomu, že mesto uvažovalo aj so zónami parkovania, zhotovitelia štúdie boli jednoznačne proti, keďže podľa nich je Senica malé mesto na to, aby sa ešte delila. „Ak prejde návrh VZN v mestskom zastupiteľstve, za parkovacie karty by sa od 1. júna 2020 platilo 250 eur. Nie je to v tom, aby mesto získalo viac financií, keďže naopak pri tomto variante by malo mesto prísť o 80.000 eur. Ide o to, aby klesol počet držiteľov týchto kariet a zvýšila sa obrátkovosť vozidiel na parkoviskách a tým bude aj vyššia šanca nájsť voľné parkovacie miesto,“ doplnil primátor.
Predpokladá sa, že trvalo vyhradené parkovacie miesto si ponechá len človek, ktorý ho nevyhnutne potrebuje. Vo veľa prípadoch ľudia vlastnia garáž a majú zaplatené aj parkovisko pre prípad, že príde návšteva. Veľa ľudí s parkoviskom na trvalé parkovanie obchoduje. Zároveň, keď sa človek presťahuje, nemá šancu sa do systému trvalého parkovania dostať. Tieto a ďalšie prípady sa snaží mesto Senica zmenou parkovacej politiky eliminovať.
Mať trvalo vyznačené parkovacie miesto by mal byť nadštandard, keďže ide o „privlastnenie“ si verejného priestranstva a za ten si ľudia budú musieť priplatiť. V Senici je cena za užívanie verejného priestranstva vo veľkosti parkovacieho miesta za 27 centov na deň, čo je 8 eur mesačne. V Trenčíne je sadzba dane za trvalé parkovanie vozidiel 2 053 €/rok, v Košiciach 730 €/rok a v niektorých častiach Bratislavy je daň až vo výške 1 500 €/rok.
Počas stretnutia primátora s občanmi padlo viacero pripomienok a návrhov. Posledné slovo padne na rokovaní Mestského zastupiteľstva v Senici 12. decembra 2019, na ktorom sa rozhodne, ako sa parkovacia politika v meste Senica zmení.
PRÍSPEVOK NA SENIČANOVI ODSTRÁNENÝ :o
PRIPOMEŇME SI Z ROKU 2011 2012. PODOBNOSŤ ČISTE NÁHODNÁ :)))
Príliš veľa demokracie škodí a peňazí bude vždy málo.
21.11.2012 o 21:15 | (upravené 21.11.2012 o 21:38) Karma článku: 12,03 | Prečítané: 753xSlovenské mestá a obce majú chronický nedostatok všetkých zdrojov. Hlavnou mantrou je však nedostatok financií. Tento nedostatok sa v konečnom dôsledku prejaví v hospodárení miest, stavoch na bankových účtoch, výške úverov. Samozrejme aj tu sú priepastné rozdiely. Niektoré mestá hospodária opakovane s miliónovými stratami a iné naopak s výraznými ziskami. Tie mestá, ktoré majú permanentný nedostatok financií sa ich snažia získať za každú cenu.
Novelizácia zákona o pozemných komunikáciách umožnila obciam od 1.8.2011 stanoviť úseky miestnych komunikácií, ktoré môžu byť určené na dočasné parkovanie vozidiel a vyberanie úhrady za toto dočasné parkovanie. Mestá a obce sa samozrejme okamžite pustili do tvorby VZN a určovania výšky parkovného. To všetko bolo zabalené do pekného marketingového obalu, ktorý hovoril o tom ako adresne budú takto vyzbierané peniaze použité.
Rovnako Senica vycítila príležitosť dostať do kasy peniaze naviac a začala pripravovať VZN o podmienkach státia vozidiel na území mesta. Vedenie mesta zároveň presadilo zvýšenie ročného poplatku za trvalé parkovanie vozidiel. Diskusia poslancov nebola bezproblémová a obidva návrhy schválili poslanci len presnou 3/5 väčšinou (zápisnica MsZ č. 6/2011). Takže v novembri 2011 boli schválené doplnenia dvoch VZN a mesto ich začalo rozpracovávať.
Marketing.
V dnešných ťažkých časoch sa zle vysvetľuje občanom, aby platili viac za nejakú verejnú službu a ešte ťažšie sa presadzuje nový poplatok. Preto treba zvoliť vhodné slová, pekne porozprávať o prínosoch nový poplatkov, použiť porovnania s inými mestami a vzbudiť dojem, že nové poplatky nie sú len ďalšou finančnou záťažou obyvateľstva ale naopak sú žiadúce a prinesú veľké výhody.
V našom konkrétnom prípade boli prezentované dve zásadné výhody, ktoré prinesú takto vybrané peniaze občanom Senice. Prvý dôležitý odkaz bol „získané financie pôjdu na budovanie nových parkovísk“, druhým odkazom je „od spoplatnenia parkovania očakávame zavedenie poriadku v meste“ článok SME 13.6.2012.
Skutočnosť.
Výber dane a poplatkov je za obdobie od 1.1.2011 do 30.9.2012 takýto.
daň za trvalé parkovanie |
poplatok za dočasné parkovanie |
|
rok 2011 |
69.584,01 € |
|
rok 2012 |
99.843,57 € |
40.693 € |
spolu |
169.427,58 € |
40.693 € |
Spolu teda mesto vybralo do konca tohto septembra 210.120,58 €.
Koľko peňazí sa teda využilo na riešenie problému parkovania?
Ani jeden cent!
Za roky 2011 a 2012 mesto nevybudovalo ani jedno parkovacie miesto, ktoré by riešilo ich dlhoročný nedostatok.
„Realizácia jednotlivých parkovísk sa bude uskutočňovať postupne podľa finančných možností a schváleného rozpočtu na r. 2013“. To je odpoveď vedenia mesta na otázku, „Koľko parkovacích miest bude vybudovaných do konca roka 2012?“
V budúcom roku pritečie od občanov do mestského rozpočtu ďalších minimálne 140.000 €. Spolu s tohtoročnými a minuloročnými peniazmi to teda bude už okrúhlych 350.000 €. Z tejto slušnej kôpky by sa už dalo čo to postaviť. No ale u nás v Senici sa budeme správať podľa toho aké máme finančné možnosti a aký máme schválený rozpočet.
Na záver už len parafráza nadpisu.
Príliš veľa demokracie škodí a len my (vedenie mesta) rozhodneme na aký účel použijeme Vaše dane, napokon nikdy ich nezaplatíte tak veľa, aby sme ich mali dosť.
Parkovacia politika Senice rok 2011 2012